Skip to content

Ексклузивно интервю с Luisito Quintero

май 17, 2008

„Jazz +“ Festival & Groovy Sessions pres. Luisito Quintero’s „Percussion Мadness“ 19.05.2008

 

Фестивалът Джаз + 2008 ще завърши на 19 май в голямата зала на pарти cентърът  “4 км”, с представяне наживо на проекта na Луисито Кинтеро – “ Percussion Maddness”, а съпорт на събитието ще окажат и диджеите от Groovy Sessions Team, които са сред големите фенове на проекта. В тази връзка водещите на предавнето Groovy Sessions Ангел Мишев (DJ Funkusion) и Досю Амуджев ви предлагат ексклузивно интервю със сеньор Кинтеро, взето специално за “Една седмица в София”. 

 

 

Луисито Кинтеро e лудият латино перкусионист, към който се обръщат за помощ много от големите имена в музиката, опитвайки се да вдъхнат повече живот и настроение на композициите си. Освен че е работил с имена като Глория Естефан, покойните Селиа Крус и Тито Пуенте и джаз светила като Джак Деджонет, Джордж Бенсън, Дейвид Санборн, Джо Семпъл и Ришар Бона, напоследък името му се свързва с един от най-големите хаус-диджеи – Луи Вега от Masters At Work, който е и продуцент на дебютния му албум. Луисито произхожда от фамилия на изтъкнати музиканти, учи в Оркеста Симфоника де Венесуела и много скоро неговата техника прави огромно впечатление на колегите му. Скоро той се присъединява към популярната Групо Гуако на Оскар Д’Леон и получава световна известност.

01. Роден сте в Каракас, Венецуела. Разкажете ни за детството си и какво ви насочи първоначално към музиката?

На шест години вече свирех с братовчедите си и наши приятели. Пройзхождам от голямо семейство, пълно с музиканти и имахме навика да ползваме всичко, което ни попадне, за да извличаме звук от него. Например кутии от прясно мляко. Ползвахме ги, за да имитираме на тях звука на барабаните. Помня, че бях на четири, когато гледайки телевизия, видях изпълнение на Тито Пуенте. Бях толкова впечатлен от него и музиката му, че още от тогава започнах да го копирам.

02. Баща ви е много известен перкусионист. Каква роля изигра той в изграждането ви като артист и музикант в частност?

Баща ми винаги ми е напомнял да съм дисциплиниран във всико,  с което се занивам в живота си. Постоянно ме караше да се упражнявам, и упражнявам, и упражнявам. Имаше навика да ме праща да замествам музиканти в различни групи, за да открия и науча нови техники на свирене. И не винаги ставаше дума за латино ритми. Свирехме също и много джаз и бразилска музика.

03. Работили сте с много големи музиканти, като Тито Пуенте, Еди Пламиери, Марк Антъни, Глория Естефан, Ришар Бона, натали Кол и Хърби Ханкок. Кой от тях оказа най-голямо влияние върху музиката ви?

От всеки един от тях съм взел по нещо. Но най-голямо влияние ми е оказал Тито Пуенте, защото беше многостранно развит музикант. Освен на тимбал свиреше на саксофон и вибрафон и беше фантастичен аранжор.

04. Дебюттният ви албум е продуциран от Луи Вега. Как се свързахте с него и какво е влияние оказа той върху звученето на албума?

Отне ни доста време да подготвим темите за албума. Но ни отне още повече време да го продуцираме, защото всеки от нас имаше много ангажименти. Когато все пак се събрахме, първата тема която продуцирахме заедно бе “Four beat mambo” на Тито Пуенте и Монго Сантамария. На Луи много му допадна и от този момент влиянието му започна да  се усеща във всяко парче от албума.

 

05. Дебютният ви албум Percussion Madness, съдържа 13 теми и включва кавъри на парчета на Тито Пуенте и Фела Кути. Освен това е пълен с гост музиканти. Колко време ви отне записването на албума и какво е посланието му?

Отне ни 6 месеца между подбора на песните за албума и субирането на едно място на всички гост музикант, които искахме да участват в него. Чрез този проект искаме  да покажем на света, как различни ритми, било то арфикански, бразилски, афро-кубински или афро-венецуелски, могат да се съчетаят, създавайки прекрасна музика.

06. Наколко думи за бъдещите ви проекти. Какво следва?

Нов албум, повече турнета и концерти, надявам се. Повече усилия за създаването на нова музика, която да посветим на всики фенове на проекта “Percussion maddness”. Планирам да  водя семинари за музиканти от различни възрасти. Работя и над един много специален проект, в който влагам цялото си сърце и съм убеден, че той ще се хареса и на всички любители на хубавата музика. Защото е направен с много любов.

07. Има ли музиканти, с които много искате да работите в бъдещите си проекти?

О да, много са. Много ми се иска в следващия ми албум да участват имена като Джордж Бенсън, Жак Де Жонет, Данило Перез и Дайв Самюел.

08. Концертирали сте много. Кои са местата, на които бихте искали да свирите отново?

Харесвам всички джаз фестивали по света. Но най-много ми допадат джаз фестивалът в Монреал, Канада и този в Швейцария.

 

–––––––––––––––––––––––––

текст: Groovy Sessions: Ангел Мишев и Досю Амуджев

издание: Една седмица в София

билети: jazz-plus дюкян меломан eventim

 

Интервюто е предоставено от Groovy Sessions

 

Advertisements
No comments yet

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: